Roadtrip Amerika juni 2018 (deel 2)

Deel 2 van de roadtrip in Amerika, in deze blog dag 5 tot en met 8! 🙂 In de vorige blog waren we geëindigd in bij het hotel in Page (Arizona).

5 juni 2018:
Vanaf Page reden we verder richting Monument Valley Navajo Tribal Park, het grootste deel hiervan ligt in Arizona, een punt van het park ligt in Utah. Onderweg naar Monument Valley hadden we de navigatie verkeerd ingesteld (stond aangevinkt dat de route over onverharde wegen kon gaan), hierdoor kwamen we in een indianenreservaat terecht. De weg bestond volledig uit zand, wat niet handig is als je met een mustang rijd. 🙂 Uiteindelijk zijn we daarom gedraaid en hebben we toch de juiste weg gevonden! Er bleef wel de hele tijd iemand achter ons rijden, terwijl veel andere auto’s ons inhaalden, misschien om ons te helpen indien we vast kwamen te zitten? Deze auto bleef in elk geval achter ons rijden tot we weer op de verharde weg waren aangekomen.

Miljoenen jaren geleden bevonden zich in Monument Valley veel meer rotsen welke bestonden uit verschillende soorten steen. Door erosie zijn de zachtere delen weggesleten, waardoor de zogeheten ‘mesa’s‘ zijn gevormd.

Highway 163 vanuit Utah naar Monument Valley

In dit park kun je over een 17 mijl (ong. 27 km) lange valley drive rijden, om zo een goed beeld van het hele park te krijgen. Deze valley drive is onverhard en slecht onderhouden, maar het is zeker de moeite waard om dit wel te doen! Ook is er een ranch in het park, vanaf hier kun je ook paardrijtochten door het park doen (onder begeleiding :-))
Persoonlijk vond ik dit park het mooiste park wat we hebben bezocht tijdens deze roadtrip.

Na ons bezoek aan Monument Valley reden we door naar Monticello (Utah). Hier verbleven we één nacht, in Inn Canyonlands. Aangezien we een dag eerder geen goeie ervaring hadden wat betreft het eten in een restaurant, hebben we hier bij het inchecken gevraagd of er een goed restaurant in de buurt was. De receptioniste raadde Line Camps Steakhouse aan (en heeft voor ons gereserveerd!) Dit restaurant ligt een stukje buiten Monticello in het bos. Het restaurant is volledig ingericht/gebouwd in een western thema, heel leuk om te zien. Er is in dit restaurant weinig personeel, in tegenstelling tot veel andere restaurants in Amerika, er was één ober, deze werkte tevens in de keuken. Daarnaast was er nog iemand die in de keuken werkte.

Line Camp Steakhouse

6 juni 2018:
Na een nachtje in het hotel in Monticello zijn we naar Moab gegaan, waar National Park Arches vlakbij ligt. Tevens is in Moab de enige toegangsweg naar het park. In Arches zijn rotsformaties in de vorm van bogen, daarnaast zijn er in Arches ook andere bijzondere rotsformaties. Veel van de bogen en rotsformaties kun je zien vanaf de view points of en wandelpaden. Vanwege de warmte (ruim 38 graden) hebben wij alleen een aantal korte wandelingen gemaakt.

Na Arches zijn we naar Dead Horse Point State Park gegaan, dit is een hooggelegen park met uitzicht over de Colorado River. Op één plaats in het park is de rotsplateau nog geen 30 meter breed, cowboys dreven hier vroeger paarden naar toe, sloten de smalle doorgang dan af en haalden dan uit deze groep de paarden die ze wilden. Gewoonlijk werden de overige paarden daarna weer vrij gelaten. Echter is er een verhaal dat de cowboys een keer de paarden niet hebben vrijgelaten waardoor alle paarden stierven van de dorst. Hieraan heeft het park de naam te danken.

Vanaf Dead Horse Point zijn we doorgereden naar ons hotel in Grand Junction (Colorado), het Grand Vista Hotel, waar we vervolgens 2 nachten verbleven.

Uitzicht over de Colorado River

7 juni 2018:
Op 7 juni zijn we  naar Colorado National Monument gegaan, de naam hiervan verwijst niet naar de staat, maar naar de Colorado River. Door het monument loop de Rim Rock Drive, een 23 mijl lange route die van oost naar west door het park heenloopt. Langs de route liggen 19 verschillende viewpoints, vanaf waar je steeds een ander uitzicht hebt op de lager gelegen canyons.

Wij reden vanaf Grand Junction (oostzijde van het monument) via de Rim Rock Drive naar Fruita (westzijde van het monument), via Fruita zijn we daarna weer terug gegaan naar Grand Junction.

Verder hebben we niks bezichtigd/geen parken bezocht op deze dag, deze dag hadden we ingepland als ‘vrije dag’, zodat we niet lang in de auto hoefden te zitten zoals op de andere dagen. De rest van de dag hebben we van de zon genoten en bij het zwembad gelegen. ’s Avonds hebben we nog een stukje langs de Colorado River gelopen in het James M. Robb – Colorado River State Park.

Uitzicht vanaf één van de view points

8 juni 2018:
Na een tweede nacht in Grand Junction gingen we verder met de roadtrip, vandaag zouden we naar het Dinasour National Park. Eenmaal aangekomen viel dit echter wat tegen, we hadden verwacht dat de botten welke hier te zien zijn buiten lagen en dat je door het park kon wandelen om deze te bekijken. De botten liggen echter beschermd in een gebouw wat om een rotsformatie is gebouwd zodat de botten goed bewaard blijven.

Vanaf Dinasour National Monument zijn we vervolgens doorgereden naar Vernal, een kleine plaats in Utah. Hier hebben we verder weinig gedaan, behalve door de Walmart lopen en ’s avonds gezwommen in het hotel. Deze plaats hadden we ook niet gekozen om de bezienswaardigheden, maar als tussenstop om de reistijden wat korter te houden. Hier sliepen we in Holiday Inn Express.

Tot zover deel 2 van de roadtrip! In het volgende en laatste deel komen dan Salt Lake City, Dixie National Forrest, Bryce Canyon bod!

Advertenties

Posted by

Hey! Mijn naam is Sandra, ik ben 22 jaar en woon in provincie Groningen. Op deze blog vindt je reisverhalen, reviews en tips!

3 thoughts on “Roadtrip Amerika juni 2018 (deel 2)

1. Prachtig hoor! Maar dat restaurant met één ober die dan ook nog in de keuken werkt 🙂 – hoe lang duurde het voor jullie eindelijk te eten kregen ?