Roadtrip Amerika juni 2018 (deel 3)

In deze blog de laatste dagen van onze roadtrip door Amerika! In de vorige blog waren we geëindigd in Vernal (Utah), heb je deze nog niet gelezen? Hier is een link naar de vorige blog: Roadtrip Amerika juni 2018 (deel 2)!

9 juni 2018:
Na een nacht in Vernal reden we verder naar Salt Lake City (Utah). Hier bleven we 3 nachten, we verbleven in het Little America Hotel. Na het inchecken in het hotel hebben we door de stad zelf gewandeld, waaronder naar ‘The Utah State Capitol’, en naar Temple Square.

Utah State Capitol Building

We wilden al een aantal dagen een keer ergens wat drinken buiten, op een terras, we konden dit alleen nergens vinden. In Salt Lake City hebben we uiteindelijk, na navragen bij een winkel, een pub gevonden waar dit kon. We zijn toen naar de Popular Street Pub geweest, hier kun je zowel binnen als buiten zitten. Buiten hangen soort sprinklers die een waternevel afgeven, heerlijk met het warme weer!

10 juni 2018:
Op 10 juni zijn we naar Antelope Island geweest, dit is het grootste eiland van de eilanden die in het Great Salt Lake liggen. Dit eiland maakt deel uit van Antelope Island State Park (Je kan hier geen gebruik maken van de annual pass). Op dit eiland lopen onder andere gaffelbokken, bizons, dikhoornschapen, stekelvarkens en coyotes. Wij hebben enkel een klein groepje bizons gezien en een paar gaffelbokken.

Op het eiland staat een ranch uit 1848, Fielding Garr Ranch, deze is vrij te bezichtigen. Er zijn veel oude elementen van de ranch zijn bewaard gebleven, erg leuk om te zien. Ook kun je een aantal van de ruimtes is, waaronder het woonhuis en de schuren.

Eén van de slaapkamers op de Fielding Garr Ranch

’s Avonds hebben we gegeten bij Ruth’s Chris Steakhouse, dit is echt een aanrader! Wel prijzig (we waren voor 2 personen omgerekend bijna €140 kwijt), maar super lekker eten. We hadden naast onze steaks zoete aardappel casserole als bijgerecht, dit was zo lekker, bijna een soort dessert.

11 juni 2018:
De laaste dag in Salt Lake City alweer, we gingen naar Bonneville Speedway, dit is een zoutvlakte welke is ontstaan na het opdrogen van Lake Bonneville. We zijn hier maar kort geweest omdat er, behalve heel veel zout, niet veel te zien is.

Later op de dag zijn we naar het Ensigne Peak Park geweest, dit hadden we als tip gekregen van een ober uit het restaurant van de dag ervoor. Vanaf hier heb je mooie uitzichten over de stad, ook The State Capitol is goed te zien vanaf hier. Foto’s hiervan zijn helaas wat onscherp geworden door het inzoomen.

Uitzicht vanaf Ensigne Peak Park

12 juni 2018:
Na 3 dagen in Salt Lake City reden we verder, richting Bryce Canyon. Hier hadden we voordat we weggingen al een Horseback Trail geboekt bij Ruby’s Horseback Adventures. Het aanmelden ging in het hotel tegenover de plek waar de paarden stonden. We hadden geluk dat er maar weinig andere mensen hadden gekozen voor deze rit, we waren nu maar met een groepje van 4 + de guide. Het grootste deel van de rit reden we door Dixie National Forest, later kwamen we een stukje langs Bryce Canyon zelf, hier heb je erg mooie uitzichten over de canyons.

Na de de rit zijn we met de auto verder door Bryce Canyon gegaan, hier hebben we voornamelijk de view points bekeken (sunset/sunrise point, zie foto boven de blogpost). Daarna zijn we richting het hotel gegaan. Voor de vakantie hadden we alle hotels al geboekt via booking.com, hier kun je tot een paar dagen voor de geboekte datum nog wijzigingen aanbrengen. We hadden eerst het idee om vanaf Bryce Canyon in één keer door te rijden naar St. George, echter zouden we deze dag dan erg lang in de auto zitten. Vandaar dat we dit later hebben omgeboekt, we hebben een hotel geboekt vlak bij Bryce Canyon.

Zo zijn we uiteindelijk bij dit hotel uitgekomen, Quality Inn in Panguitch, een dorpje vlak bij Bryce Canyon.

13 juni 2018:
13 juni reden we vanaf Panguitch terug richting St. George, hier bleven we één nacht. We hadden dit op deze manier geboekt omdat anders de rit richting Las Vegas erg lang zou worden.

Op weg naar St. George kwamen we door Cedar Breaks National Monument, hier zijn we een paar keer gestopt om bij de view points te kijken. Ook heb ik hier nog een foto van de huurauto gemaakt.

We sliepen in St. George in Inn at the Cliff, erg leuk hotel met uitzicht over de stad. Vanwege de warmte (43 graden!) hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen.

14 juni tot en met 16 juni 2018:
Op 14 juni reden we terug naar Las Vegas, hier bleven we nog 2 nachten voordat we terug vlogen naar Nederland. We sliepen deze nachten in het Bellagio Hotel, dit hotel staat bekend om zijn fonteinshows. Na zoveel dagen rijden en veel te hebben bekeken hadden we deze dagen ingepland als ‘relax dagen’, dus niet te veel auto rijden en lekker bij het zwembad relaxen. Het enige wat we daarnaast nog hebben gedaan, is even bij Lake Mead gekeken en daar wat gegeten en in de avond over The Strip lopen en de fontein show bij het hotel bekeken.

RW0XNxkVTKu0lGZeGvvH+w
Bellagio

Op 16 juni zijn we ’s ochtends al op tijd naar het vliegveld gegaan, we brachten de auto terug en zouden dan terug vliegen. Echter toen we net een tijdje onderweg waren met het vliegtuig werd er een medepassagier onwel en moesten we terugkeren naar de luchthaven. Hierdoor hebben we erg veel vertraging opgelopen waardoor we de aansluiting in Dallas niet meer haalden. Gelukkig werd alles goed opgelost door de vliegmaatschappij en kregen we een hotel aangeboden voor de nacht. Uiteindelijk zijn we op 18 juni weer aangekomen op Schiphol!

Dit was hem alweer, de volledige roadtrip die we hebben gemaakt door Amerika. Voornamelijk door Utah, maar ook een stukje Nevada, Colorado en Arizona. In totaal hebben we 2490 miles gereden, wat overeenkomt met ongeveer 4008 kilometer! Ik vond het een super toffe ervaring en wil zeker nog eens terug om ook andere staten/parken te zien!

Advertenties

Posted by

Hey! Mijn naam is Sandra, ik ben 22 jaar en woon in provincie Groningen. Op deze blog vindt je reisverhalen, reviews en tips!