Review; Bucketlist reizen

Onlangs kocht ik het boek Bucketlist reizen, geschreven door Marloes de Hooge van de, ik denk wel bekende, succesvolle reisblog Travel Valley. In deze blog vertel ik wat ik van het boek vind en of het een aanrader is! In het boek staan 25 reizen beschreven, volgens de schrijver; 25 reizen die je ooit gemaakt moet hebben. Zelf was ik al een tijdje nieuwsgierig naar dit boek en stond ‘ie al en tijdje op mijn verlanglijstje van bol.com.

Ik was ontzettend nieuwsgierig naar dit boek, reisboeken en magazines kun je natuurlijk nooit genoeg hebben! Ik heb nog maar weinig reisboeken, ik ben normaal gesproken meer een lezer van literaire thrillers en dergelijke. Desondanks was ik heel erg benieuwd naar dit boek!

De ultieme reis bucketlist! Deze 25 reizen moet je ooit in je leven gemaakt hebben. Marloes de Hooge, hoofdredacteur van reisblog Travelvalley, verzamelde voor dit boek de reizen die op je bucketlist thuishoren. Van een mysterieuze droom die werkelijkheid wordt in Marrakech tot het land van vuur en ijs: IJsland. Van een roadtrip langs de westkust van de Verenigde Staten tot Jordanië, de parel van het Midden-Oosten. Met praktische informatie, handige tips en inspirerende foto’s.

Over de auteur
Marloes de Hooge is oprichter en hoofdredacteur van Travelvalley.nl, haar nieuwsgierigheid bracht haar op de meest bijzondere plekken op aarde, deze zijn gebundeld in dit boek. Zoals de achterkant van het boek dus al zegt; de ultieme reis-bucketlist! Na een blogpost op de site die ze maakte met 10 bucketlist reizen, kwam ze op het idee voor dit boek, aangezien de blogpost zo goed werd bekeken.

IMG_2430

Het boek
De reizen in het boek variëren van toffe stedentrips tot roadtrips en zonvakanties tot backpacktrips, ze staan allemaal beschreven in dit boek. Ieder continent komt aan bod, Marloes heeft dus 25 reizen gekozen, lijkt me ontzettend lastig wanneer je al zoveel toffe reizen gemaakt hebt! Er staan ook zeker een aantal bestemmingen in welke ik zelf al op mijn bucketlist had staan, maar ook bestemmingen waarover ik niet zo zou hebben nagedacht wanneer ik een reis zou boeken, zoals bijvoorbeeld Patagonië en Lapland.

IMG_2432

Naast de beschrijvingen en informatie over de reizen vind je ook veel tips in het boek, tips hoe je de reis het beste zou kunnen maken, tips over activiteiten en bezienswaardigheden en algemene tips. Ook staan er leuke weetjes over de bestemming in. Het is een ontzettend veelzijdig en inspirerend boek om te lezen, maar ook om later nog eens door te bladeren op zoek naar informatie en reisinspiratie of tips. Of om gewoon eens doorbladeren en lekker weg te dromen bij alle mooie foto’s en verhalen die je in het boek vind!

IMG_2434

De bestemmingen zijn erg gevarieerd en daardoor staat er voor iedereen, denk ik tenminste, wel iets in wat je leuk vind en ook nog eens bereikbaar is, voor sommige reizen zul je langer moeten sparen, maar het zijn geen onbereikbare bestemmingen. De trips variëren van verre reizen zoals Hawaï en Nieuw-Zeeland, maar er staan ook bestemmingen in die wat dichter bij huis liggen, zoals Parijs en Oostenrijk of een roadtrip in Europa.

En stel dat je een reis uit dit boek kiest – je hoeft de reis natuurlijk niet op dezelfde wijze te maken als in het boek beschreven staat. Roadtrips zouden bijvoorbeeld korter/langer kunnen en je kan in plaats van backpacken ook een andere manier van reizen kiezen. Alleen al om de inspiratie voor bezienswaardigheden, hoogtepunten en andere informatie is dit een ontzettend leuk boek!

IMG_2437-2

Ik zou uit het boek geen bestemming kunnen kiezen welke voor mij bovenaan staan, de reizen lijken me allemaal ontzetten tof! Mijn bucketlist wordt alleen maar langer na het lezen van dit boek! 😀

En even praktisch; het boek is ontzettend mooi vorm gegeven, de foto’s zijn duidelijk, de teksten lezen prettig en ook de schrijfstijl is prettig. Persoonlijk vind ik het ook fijn dat het boek een hardcover heeft, maakt het boek wel zwaarder natuurlijk, maar is was ook niet van plan het boek ergens mee naar toe te nemen. Door de hardcover heb ik het idee dat het boek langer netjes blijft, ondanks dat je het waarschijnlijk vaker doorbladert dan een standaard literatuur boek.

IMG_2436

Ook nieuwsgierig geworden? Het boek ligt al sinds oktober 2017 al in de winkel, bevat 208 pagina’s en is te bestellen via bol.com (ook als e-book) en te koop in de boekhandel. Het boek zelf kost €20,00, het e-book kun je kopen voor 12,99.

Mijn mening over dit boek is vast al duidelijk geworden in deze blogpost, ik zou het liefst vandaag nog mijn koffers pakken om één van deze toffe reizen te gaan maken! Het is geen boek die ik in één ruk uitlees, zoals wanneer ik een thriller of iets dergelijks lees, ik pak het boek wel regelmatig om door te bladeren en lees dan gedeeltes van het boek.

Posted by

Hey! Mijn naam is Sandra, ik ben 22 jaar en woon in provincie Groningen. Op deze blog vindt je reisverhalen, reviews en tips!